Kiinan elinsiirtokäytäntö kauhistuttaa maailmaa

Montrealissa perustetun maailmanlaajuisen, valtiosta riippumattoman elinsiirtojärjestön, Transplantation Societyn, puheenjohtaja kiisti perjantaina kiinalaisten väitteet siitä, että maailma tukee Kiinan elinsiirtojärjestelmää, kertoo New York Times.

Hong Kongissa järjestetyn 26:n kansainvälisen konferenssin (International Congress of The Transplantation Society) aikana Kiinan valtion lehti Global Times kertoi: "Tutkijat sanovat tämän erityisen kiinalaisen elinsiirtokokouksen osoittavan, että Kiinan elinsiirtojärjestelmä on todella hyväksytty kansainvälisessä elinsiirtoyhteisössä."

Kuitenkin, Hong Kongin kokouksen järjestäjä tri Philip J. O'Connell, Transplantation Societyn puheenjohtaja, kertoi lehdistötilaisuudessa sanoneensa Kiinan edustajille torstain istunnossa, että ”heidän maansa vuosikymmeniä kestänyt käytäntö teloitettujen vankien sisäelinten käyttämisestä, on kauhistuttanut muuta maailmaa", New York Timesin artikkelin mukaan, "kiinalaisten väitteet siitä, että maailma hyväksyy sen elinsiirtojärjestelmän, on kumottu."

Kuluneen vuosikymmenen aikana useat riippumattomat tutkimukset antavat vakuuttavia todisteita siitä, että Kiinan elinsiirtoleikkausten nousukausi perustuu sisäelinryöstöihin mielipidevangeilta, joista suurin osa on Falun Gongin harjoittajia.

New York Times raportoi:

"On tärkeää, että ymmärrätte maailmanlaajuisen yhteisön olevan järkyttynyt käytännöstä, josta kiinalaiset ovat jääneet kiinni jo aiemmin”, tri O'Connell kertoi sanoneensa heille.

Puhuessaan toimittajille perjantaina tri O'Connell sanoi, että "kukaan ei voisi tulkita hänen sanomaansa Kiinan edustajille siten, että heidän toimintansa olisi todella hyväksytty kansainvälisessä elinsiirtoyhteisössä."

"He voivat tietenkin sanoa näin, mutta se ei ole totuus," hän lisäsi.

Entinen Transplantation Societyn puheenjohtaja tri Jeremy Chapman sanoi, että konferenssissa esitelty tiedote on saattanut rikkoa yhteisön sääntöjä siitä, ettei mitään teloitettujen vankien sisäelimiä käytetä tutkimuksessa.

New York Timesin mukaan tiedotteen alkuunpanija on Zheng Shusen, elinsiirtokirurgi Zhejiangin yliopistossa.

Tri Chapman sanoi, että hän on pyytänyt kokouksessa Kiinan hallituksen edustajia tutkimaan tätä asiaa.

Jos käy ilmi, että tekijät todella rikkoivat sääntöjä, tri Chapman sanoi: "Siinä tapauksessa he joutuvat häpeään, ja heidät tullaan jättämään ikuisesti pois kokouksistamme ‒ ja elinsiirtolehtien julkaisuista."

Zheng Shusen, 66, on yksi kokeneimmista maksansiirtokirurgeista Kiinassa. Valtiojohtoisen julkaisun Guangmingwangin ja the China Association for Science and Technologyn mukaan Zheng on tehnyt 1850 maksansiirtoa maaliskuuhun 2016 mennessä.

 
Guangmingwangin verkkosivu Zheng Shusenin haastattelusta, jossa hän sanoi tehneensä 1850 maksansiirtoa

Toisen, valtiojohtoisessa tiedotusvälineessä Zhongxinwangissa 10. tammikuuta 2016 julkaistun artikkelin mukaan, Zheng johtaa usean sadan hengen ryhmää Zhejiangin yliopiston lääketieteelliseen kouluun sidoksissa olevassa sairaalassa (the First Hospital), joka kykenee tekemään 200 maksansiirtoa joka vuosi.

On huomattava, että Zheng on Zhejiangin maakunnan Anti-Cult ry:n (kultinvastainen yhdistys) puheenjohtaja. Yksi tärkeimmistä tämän valtiojohtoisen yhdistyksen toiminnoista viimeisten kahden vuosikymmenen aikana on ollut Falun Gongin vainon lisääminen. Zheng on itse ollut aktiivisesti mukana herjaamassa ja panettelemassa Falun Gongia. Hän oli vuonna 2009 julkaistun, Falun Gongia herjaavan kirjan, päätoimittaja.


Lähde: http://en.minghui.org/html/articles/2016/8/22/158374.html

Voit vapaasti tulostaa ja jakaa kaikkia Clearharmonyn artikkeleita, mutta pyydämme mainitsemaan lähteen.