Media

Suomen Falun Gong -informaatiokeskus (SFGI) | Sanomalehdet | Radio | Televisio

  • Saksalainen sanomalehti raportoi muusikosta joka laulaa Falun Gongin vastaisesta vainosta

    Viimeisten kolmen vuoden aikana Hackmayer on käyttänyt musiikkia apunaan taistelussa poliittisesti voimakkaan Kiinan kansantasavallan uskonnollista, poliittista ja etnisten vähemmistöjen kidutusta ja vainoa vastaan. Hän on jo tuottanut kaksi CD:tä, ”Der Friedliche Weg” (”Rauhallinen taival”) joka ilmestyi vuonna 2002. Sitä seurasi vuonna 2003 ”Freiheit für Xiong Wei” (”Vapauttakaa Xiong Wei”). Kansainvälinen ihmisoikeusjärjestö (IGFM) yritti vetoomuskampanjan avulla auttaa Xiong Weitä vapautumaan vankeudesta Kiinassa.
  • The Epoch Times: Jiang Zemin vainoaa Falun Gongin harjoittajia salaisessa yhteisymmärryksessä Kiinan kommunistipuolueen kanssa – Osa 4

    Käyttämällä kommunistipuolueen periaatetta, ” kaikkien puolueen jäsenten on alistuttava Keskuskomitean alle,” Jiang Zemin käytti hyväkseen puolueen kontrolloimaa valtionkoneistoa vainotakseen Falun Gongia. Tämä käsitti armeijan, median, yleisen turvallisuushenkilökunnan, poliisin, puolisotilaalliset, kansalliset turvallisuusvoimat, oikeusjärjestelmän, Kansankongressin, diplomaattihenkilöt yhtä hyvin kuin väärät uskonnolliset ryhmät.
  • Karjalanheili: Falun Gong tuo lämmön ja mielenrauhan

    Falun Gongin kurssi pidettiin Joensuussa 5.-6.helmikuuta 2005. Paikallisen lehden toimittaja haastatteli ja kuvasi kurssin osallistujia Falun Gongista kertovaa artikkelia varten, joka julkaistiin 23. helmikuuta Karjalan Heilissä nimellä 'Falun Gong tuo lämmön ja mielenrauhan'.
  • The Epoch Times: Jiang Zemin vainoaa Falun Gongin harjoittajia salaisessa yhteisymmärryksessä Kiinan kommunistipuolueen kanssa – Osa 3

    Illalla 19. heinäkuuta 1999 Jiang Zemin piti kokouksen joidenkin kommunistipuolueen korkeimpien virkamiesten kanssa. Hän ylitti lailliset toimivaltansa ja poliittisen valtansa avulla ”yhdisti” ymmärryksen (kaikkiin seitsemään pysyvään komitean virkamieheen) ja päätti henkilökohtaisesti käynnistää laajan Falun Gongin vainon. Hän kielsi kommunistipuolueessa nimen Falun Gong, johti väestön pimentoon ja asetti kommunistipuolueen väkivaltamekanismit liikkeelle valtavassa vainossa miljoonia syyttömiä Falun Gongin harjoittajia vastaan.
  • Falun Gongin harjoittajien vaino mainitaan suorassa televisiolähetyksessä Shanghaissa

    ”Kyselytunti” on ensisijassa poliittinen keskusteluohjelma Iso-Britannian BBC:n Ykkösen TV-kanavalla. Torstaina 10. maaliskuuta 2005 ohjelmassa oli suora lähetys Shanghaista Kiinasta, ja yleisö pystyi esittämään kysymyksiä. Eräs kiinalainen mies kysyi: ”Tunnistatteko kuvauksen Kiinan ihmisoikeustilanteesta Yhdysvaltain kaikkein viimeisimmästä ihmisoikeuksien vuosiraportista?” Toimittaja Isabel Hilton oli samaa mieltä Yhdysvaltain raportin kanssa ja kertoi yleisölle ja miljoonille shanghailaisille katsojille: ”Monia Falun Gongin harjoittajia on kuollut vankeudessa.”
  • Iso-Britannia: Belfast Telegraph artikkeli "Vaino kohtaa periaatteen"

    Brittiläinen sanomalehti Belfast Telegraph julkaisi 4. maaliskuuta 2005 artikkelin nimeltä "Näyttely Kiinassa tapahtuvista kidutuksista". Marie Foy kirjoitti artikkelissa, että Falun Gongin harjoittajat järjestivät viidessätoista Iso-Britannian kaupungissa kidutuksenvastaisia näyttelyjä paljastaakseen Kiinan hallituksen julmat kidutukset, jotka kohdistuvat harjoittajiin sen vuoksi, että he kieltäytyvät luopumasta uskostaan.
  • The Epoch Times: Jiang Zemin vainoaa Falun Gongin harjoittajia salaisessa yhteisymmärryksessä Kiinan kommunistipuolueen kanssa – Osa 2

    Riippumatta siitä, mitä muutoksia näkyy pinnalla, KKP on perustaltaan muuttumaton. Kesäkuun neljäntenä tapahtuneen verilöylyn jälkeen Jiang Zemin huudahti: ”Eliminoikaa kaikki heidän epävakaat tekijänsä.” Hän sanoi, että hän ei koskaan lopettaisi valehtelemasta yhteiskunnalle ja että hän jatkaisi väestön painostusta kunnes se olisi täydellisesti ”riisuttu aseista.”
  • The Epoch Times: Jiang Zeminin salaliitto Kiinan kommunistipuolueen kanssa Falun Gongin harjoittajien vainoamisessa – Osa 1

    Jiang Zeminiltä puuttuvat sekä pätevyys että moraalinen rehellisyys. Ilman hienosäädettyä väkivallan koneistoa kuten KKP, hän ei olisi koskaan voinut toteuttaa tätä kansanmurhaa, joka on levinnyt koko Kiinaan ja joka ulottuu myös ulkomaihin. Ei myöskään KKP olisi kansainvälisessä avoimuuden hengessä ja ponnisteluissaan yhdistää maailmaa, mennyt mielellään vastavirtaan, jos omavaltainen diktaattori, kuten Jiang Zemin, ei olisi näyttänyt tietä.
  • Epoch Times: Yhdysvaltain oikeusministeriö tutkii onko hotelli syrjinyt Falun Gongin harjoittajia (Kuva)

    "Kun Kiinan silloinen presidentti oli vierailulla Houstonissa lokakuussa 2002, Falun Gongin 72:lle harjoittajalle ei annettu majoitusmahdollisuutta Homestead hotellissa, joka oli Jiangin hotellin vieressä. Harjoittajilla oli aikomus mennä vetoamaan rauhallisesti kahdentuhannen muun harjoittajan kanssa, Jiangin käskystä aloitetun Falun Gongin vainon lopettamisen puolesta."
  • Ruotsalainen sanomalehti ”Skövde News” kirjoittaa Falun Gongista Skövden terveysmessuilla

    Helmikuun toisena viikonloppuna järjestettiin Skövden kaupungintalolla Skövden terveysmessut. Messuille kutsuttiin harjoittajia esittelemään Falun Gongin viittä liikesarjaa. Seuraavana maanantaina ”Skövde News” julkaisi etusivullaan näyttäviä kuvia Falun Gongin harjoittajista esittelemässä liikesarjoja.
  • Nelosen uutiset: Suomen Falun Gongin harjoittajat häirinnän kohteena

    Helmikuun 23. päivänä 2005 Suomalaisia Falun Gongin harjoittajia joutui uudelleen puhelinhärinnän kohteeksi. TV-kanana Nelonen uutisoi iltauutisissaan perjantaina 25.2. puhelinhäirinnästä: ”Suomalaiset Falun Gongin harjoittajat ovat joutuneet järjestelmällisen puhelinhäirinnän kohteeksi. Nelosen mukaan Suomen viranomaiset ovat ryhtyneet selvittämään tapausta asiasta tehtyjen rikosilmoituksien johdosta:”Poliisi on aloittanut rikostutkinnan asiasta ainakin Oulussa, Kemissä ja Jyväskylässä.”
  • Pohjolan sanomat: Falun Gongin harjoittajia häiritään

    Helmikuun 6-8. päivänä 2005 suomalaisia Falun Gongin harjoittajia joutui puhelinhärinnän kohteeksi. Teon takana epäillään vahvasti olevan Kiinan hallitus. Suomalainen media uutisoi tapahtuneesta maanlaajuisesti. Tämä artikkeli ilmeistyi Pohjolan Sanomissa 10. helmikuuta.
  • Apple Daily: Falun pyörii lakkaamatta ja sen energia saattaa päihittää puolueen

    "Kun Yhdysvaltojen kansallinen lehdistöklubi isännöi Falun Gongin harjoittajia, Kiinan diplomaatit lähettivät vastustuskirjeen. Kun paikallinen kauppakamari kutsui Falun Gongin harjoittajat osallistumaan paikalliseen kulttuuriviikkoon, Kiinan diplomaatit lähettivät vastustuskirjeen. Nämä teot järkyttävät länsimaisia ihmisiä, jotka eivät ymmärrä mitä Kiinan kommunistipuolueen sääntöjä Falun Gongin ”Totuudenmukaisuus, Laupeus, Kärsivällisyys” rikkoo."
  • Sanomalehti Kaleva kertoo swastikan ikivanhasta historiasta

    Lehdessä oli aiemmin juttu Holocaustista ja lyhyt yhteenveto swastikasta. Falun Gongin harjoittaja otti yhteyden kyseisen jutun toimittajaan ja kertoi lisää swastikan historiasta ja siitä, kuinka myös Falun Dafan symbolissa esiintyy swastika. Toimittaja kiitti saamastaan lisätiedosta ja pahoitteli sitä, että hänellä oli ollut liian vähän palstatilaa voidakseen tehdä kattavamman artikkelin
  • Suomen tiedotusvälineet uutisoivat maailmanlaajuisesta puhelinhäirintäkampanjasta Falun Gongin harjoittajia vastaan

    Suomen tiedotusvälineet paljastivat vainoajien teot maanlaajuisesti. Suomen tietotoimisto haastatteli harjoittajia puhelimitse, ja jyväskyläläinen sanomalehti Keskisuomalainen uutisoi myös tapauksen. Monille suomalaisille on käsittämätöntä ja törkeää, että kommunistinen hallinto ulottaa vaino- ja häirintäkampanjaansa Suomeen asti. Kemiläinen Falun Gongin harjoittaja oli yhteydessä sanomalehti Pohjolan Sanomiin, joka teki haastattelun sekä jutun helmikuun 10. päivän lehteen.