Hollanti: Falun Gongin vaino on paljastettu perusteellisesti vuosien aikana Hollannin mediassa

Vuonna 1999 Kiinan kommunistinen puolue (KKP) aloitti Falun Gongin vainon, jonka jälkeen Falun Gongin harjoittajat eri puolilla maailmaa ovat kertoneet vainoon liittyvistä tosiasioista ja vastustaneet vainoa. Vapaassa yhteiskunnassa elävät ihmiset ovat myös selvittiäneet vainoa, jonka kohteeksi Falun Gongin harjoittajat joutuvat Manner-Kiinassa. Hollannissa useat tiedotusvälineet kirjoittivat useina vuosina KKP:n rikoksista ja valheista. He tekivät työtä sen eteen, että entistä useammat ihmiset saisivat tietää vainosta. Nämä tiedot levisivät nopeasti Hollannissa. Seuraavassa muutama lyhyt yhteenveto eri medioista:

Kansallisen televisioaseman lähetyksessä näytettiin totuus Taivaallisen rauhan aukiolla lavastetusta "polttoitsemurhasta".

14. maaliskuuta 2005 myös toinen Hollannin kansallinen tv-asema lähetti "Netwerk" yhtiön koosteen Falun Gongista, jota käsiteltiin erityisenä aiheena "Kommentteja Ajankohtaisista tapahtumista” -ohjelmassa.

Netwerk selitti lyhyesti mitä Falun Gong on, ja kommentoi miten siitä julkisuuteen tulonsa jälkeen vuonna 1992 tuli erittäin suosittu kaikkialla Kiinassa. Virallisesti lähes 70 miljoonaa ihmistä on oppinut harjoitusmenetelmän ja todellinen määrä oli suurempi, kuin mitä KKP sen arvioi olevan. Falun Gongin valtavaa suosiota on pidetty merkittävänä uhkana KKP:lle ja vuodesta 1999 se on ollut kielletty ja sen harjoittajia on vainottu Kiinassa. Ohjelman aikana juontaja käytti kuvamateriaalia Tiananmenin aukion "polttoitsemurhasta". Hän huomautti, että Kiinan viranomaiset ovat syyllistyneet tähän väärennökseen. Äärimmäisen julmilla menetelmillä on kidutettu kuoliaaksi ainakin 1500 Falun Gongin harjoittajaa.

Kun lähetys alkoi, se mikä järkytti kaikkia, oli Chenin ja hänen tyttärensä haastattelu. Se koski videoa, jota KKP käytti harhaanjohtamaan kansainvälistä mediaa. Video oli täynnä valheita ja se oli esitetty Hollannissa toukokuussa 2003. Välittömästi tämän haastattelun jälkeen lähetettiin tärkeä dokumenttielokuva nimeltään "False Fire" paljastamaan ”itsemurhapolton” todellinen tilanne.

Kaksi Hollannin televisiokanavaa keskittyivät kertomaan KKP:n järjestämistä elinryöstöistä Falun Gongin harjoittajilta

14. heinäkuuta 2006 kaksi hollantilaista tv-kanavaa lähetti parhaaseen katseluaikaan uutisia KKP:n rikoksista, koskien elinryöstöjä eläviltä Falun Gongin harjoittajilta. Ohjelman otsikko oli "Kiinan elinkauppa." Siinä korostettiin Kanadassa tehtyä tutkimusraporttia, jonka mukaan vielä elossa olleiden Falun Gongin harjoittajien sisäelimiä on poistettu laajamittaisesti, ja se johti monien harjoittajien kuolemaan. Ensimmäinen haastateltava oli Kanadan entinen Aasian maiden yksikön johtaja David Kilgour. Haastatteluun osallistuivat myös Euroopan parlamentin varapuheenjohtaja Edward McMillan-Scott ja Falun Gongin harjoittaja Chen Ying, joka oli kärsinyt vainosta Kiinassa.

David Kilgour toisti raportin yksityiskohtia haastattelun aikana, hän sanoi: "Tutkimuksen tulokset ovat todella järkyttäviä. Emme edes uskalla uskoa sen olemassaoloon. Tämä on vakavin rikoksista ihmisyyttä vastaan. Falun Gongin harjoittajien elinten kauppaaminen on sellaista, jota ei edes tapahtunut natsien aikana."

Euroopan parlamentin varapuheenjohtaja Edward McMillan Scott sanoi haastattelussa, että joitakin kuukausia sitten hän itse meni Kiinaan ja puhui useiden Falun Gongin harjoittajien kanssa. Hän kertoi, että hänen tutkimuksissaan, jotka koskivat KKP:n ylläpitämää Falun Gongin harjoittajien vainoa, olivat hälyttäviä.

Chen Ying kertoi haastattelussa pakollisesta aivopesusta, jota hän on kärsinyt Kiinan työleireillä. Hänelle annettiin pistoksina haitallisia tuntemattomia lääkeaineita, häntä kidutettiin ja lähetettiin perusteettomiin lääkärintarkastuksiin.

Noin kymmenen Hollannin tiedotusvälinettä kertoi KKP:n tekemistä elinryöstöistä taloudellisen hyödyn vuoksi. Hollannin elinsiirtoyhdistys ilmoitti, että se ei osta elimiä Kiinasta ja neuvoi Hollannin kansalaisia etteivät nämä menisi Kiinaan leikattavaksi.

Telegraph-lehti: Sota elinryöstöä vastaan

Sanomalehti Telegraph julkaisi 12. joulukuuta 2008 raportin nimeltään "Sota elinryöstöä vastaan". Artikkelissa kerrottiin, että 60-vuotias asianajaja David Matas Kanadasta, puhui biolääketieteen konferenssissa Hollannissa. Pääaiheena hänen puheessaan oli "Elinkaupan uhrit: Kiinan Falun Gongin harjoittajat." Falun Gongin harjoittajia kidutetaan työleireillä jo ennen oikeudenkäyntiä. Jos harjoittajat kieltäytyvät "muuntumasta", heitä usein kidutetaan kuoliaaksi. Harjoittajien elimet myydään eurooppalaisille ja amerikkalaisille ostajille, jotka kotimaassaan joutuvat odottamaan useita vuosia saadakseen elinsiirron.

Viime vuonna David Matas julkisti yksityiskohtaisen selvityksen kiinalaisen lääkärin haastattelusta. Lääkäri myönsi, että hän voisi saada elimiä vangituilta Falun Gongin harjoittajilta.

Artikkelissa kerrottiin: "KKP:n viranomaiset pidättävät Falun Gongin harjoittajia. Monet on kidutettu kuoliaaksi ja heiltä otetaan elimiä, jotka myydään elinsiirtoa varten. Tämä KKP:n toiminta on jatkunut useita vuosia. Samaan aikaan kahdessa YK:n kokouksessa Pekingiä oli pyydetty tekemään tutkimuksia asiasta."

Edellä on otteita suurempien medioiden raporteista, mutta monet muutkin tiedotusvälineet ovat paljastaneet KKP:n pahuutta eri näkökulmista, näin useampi hollantilainen tulee ymmärtämään todellisen tilanteen. Esimerkkinä hollantilainen sanomalehti Het Parool. Sen 30. syyskuuta 2002 julkaistun artikkelin otsikko oli: "80-vuotias nainen vangittiin Falun Gongin harjoittamisen vuoksi." Artikkelissa kerrottiin Hollannissa asuvasta harjoittajasta Wang Xianghe’sta, hänen veljestään ja äidistään, jotka asuvat Kiinassa. Äiti ja veli ovat olleet vangittuna koska he ovat Falun Gongin harjoittajia, ja heitä on pahoinpidelty julmasti. Raportissa selitetään mitä Falun Gong on ja kuinka KKP käyttää poliittisia motiiveja vainotessaan ei-poliittista Falun Gongia.

Hollantilainen Falun Gongin harjoittaja Aishiong Kenaben osallistui länsimaalaisten harjoittajien järjestämään protestiin Tiananmenin aukiolla 14. päivänä helmikuuta 2002. Se, että Kiinan poliisi pahoinpiteli häntä rauhanomaisen mielenosoituksen takia, järkytti Hollannin mediaa. Koko tapahtumasta raportoitiin. Muutama suuri televisioyhtiö myös haastatteli Aishiong Kenabelia. 18. päivänä helmikuuta 2002 kansallinen televisiokanava NLNet1 haastatteli häntä "Netwerk" ohjelmassa. Hollantilaiset televisiokanavat, mukaan lukien kansallinen televisioyhtiö, lähettivät myös puhelinkeskustelut hänen kanssaan, sekä haastattelut. Samalla kerrottiin KKP:n ihmisoikeuksien väheksyminen.


Englanniksi: http://en.clearharmony.net/articles/201012/55005.html

Voit vapaasti tulostaa ja jakaa kaikkia Clearharmonyn artikkeleita, mutta pyydämme mainitsemaan lähteen.